PRECIZARI CU PRIVIRE LA VENITUL MINIM LUNAR ASIGURAT INSCRIS IN CONTRACTUL DE ASIGURARE SOCIALA INCEPAND CU DATA DE 1 IANUARIE 2023

I. Pentru contractele de asigurare sociala incheiate in baza Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, nivelul minim al venitului lunar asigurat este de 3.000 lei (salariul de baza minim brut pe tara pentru anul 2023, modificat prin HG nr. 1447/2022).

Cuantumul contributiei de asigurari sociale pentru venitul minim lunar asigurat este de 750 lei.

In situatia in care veniturile lunare asigurate inscrise in contractele de asigurare se situeaza sub nivelul minim de 3.000 lei, acestea vor modificate, din initiativa casei teritoriale de pensii, persoanele in cauza fiind notificate cu privire la acest aspect.

II. In situatia contractelor de asigurare sociala incheiate in baza OUG nr. 163/2020 privind asigurarea retroactiva in sistemul public de pensii, dupa data de 1 ianuarie 2023, venitul minim lunar asigurat este de 3.000 lei.

- Cuantumul contributiei de asigurari sociale pentru venitul minim lunar asigurat este de 750 lei.

In situatia contractelor de asigurare sociala care au fost incheiate in temeiul OUG nr. 163/2020 pāna la data de 1 ianuarie 2023, venitul minim lunar asigurat nu se va modifica.

SURSA: C.N.P.P.